Vem går på dejt i badbyxor?!



Måste skriva av mej mina tankar om sista bonde-avsnittet (d där de går på gruppdejt). Hela avsnittet igenom satt jag å klurade på hur tankarna hade gått i hannas och magnus huvuden när de stod framför spegeln på morgonen innan the big group-date å provade kläder: "Hrmm, denna t-shirten e ju riktigt snygg å me de här badbyxorna till blir d ju kanon!" Måhända att d kan va praktiskt, Magnus skulle ju ut å paddla kanot visade d sig sedan - men hallå, d visste han ju inte när han valde ut kläderna! Hanna valde alltså en gul t-shirt å ett par svarta puma-shorts (såna som alla killar å även tjejer hade som badbrallor på typ mellanstadiet) att ha på sin födelsedagsfirar-dejt, hrmm.......

Men d som sedan fick mig att spola tebax 3 gånger för att riktigt försäkra mig om att jag hört rätt var magnus kommentrarer om en utav tjejernas vikt: "trots att hon e lite smårund å har glasögon så har hon utstrålning oxå!" Ojoj, surprise, utstrålning OCKSÅ alltså?? TROTS att hon e tjock å halvblind eller vadå?? Sen drar han även till me: "ett par kilon går ju å göra sig av med" - vad får honom att tro att HON vill göra sig av me dem då??!! Stöööörande! Men han var jag redan skeptisk mot efter förra avsnittets sexistiska utseende-bhstorleks-kommentarer.

Å hallå, Kicki Danielsson-kopian som Per dejtar då? Hur tänkte han där? Men inte mej emot, hon e ju underhållande å kolla på å häpnas över!

Nä, bästa bytet bland dessa bönder e helt klart Peter, gay-bonden, enligt mej, han e ju snygg å vettig! Tycker han verkar ha en passande kille i sin dejtar-skara, han den blonde stockholmaren som påminner lite om Babsan i talet, ni vet?? =)

Nu ska jag ner å hämta min RENA tvätt!

Kommentarer
Postat av: anna

hahaha det var det första jag sa också! vem fan tar på sig badshorts!

2008-10-28 @ 19:58:05
URL: http://addspirit.blogg.se/
Postat av: anna

haha ja precis! fan att du har jourmöte imorrn du.

2008-10-28 @ 20:24:39
URL: http://addspirit.blogg.se/
Postat av: Cax

Haha precis vad jag utropade! Vad har han på sig?! Men hallå de e tv lixom ta på dig ett par chino shorts lr nått allt utom gympisarna från mellanstadiet....Å så de jobbiga tanten som skulle kunna vara fjorton år å så filmar de henne HELA tiden för att hon typ pratar med bäbi röst om per å så sen hör man äckel magnus (ja han e nog en riktig snuskis har jag fått för mig) kommentera hennes vikt MED henne så bara dog jag....så pinsamt så gör man inte om man har hyfs (inte ens om man e bonde ;) Nä tacka vet jag förra året å så tog man ju då snacket med karl-Petter i helgen me så.....=) Å så skönt att vetilera mina störigheter när man inte har vettigare saker för sig...Haha !

2008-10-28 @ 22:59:23
Postat av: Hanna

Cax: haha, kul att vi uppmärksammat samma saker! Å ja, man måste verkligen få ventilera å få ur sig allt man stör sig på, för under ett program e störningsmomenten mååånga! Ikväll e d dax igen, jag e rädd för att jag inte riktigt hinner hem till bonde, men tur att d iaf finns att tillgå på nätet puh =)

2008-10-29 @ 13:26:01
URL: http://zubble.blogg.se/
Postat av: Hanna

Cax: förresten: Karl-Petter? Vart när vadå? Tell me! =)

2008-10-29 @ 16:29:53
URL: http://zubble.blogg.se/
Postat av: Cax

Jo i fredags när jag var med på (#####) som den "äkta Bondfru jag redan e" med A+E+T+A+A (haha klura på den)så "träffade" jag Karl-Petter över en Kanelbulle med Mjölk där han stod bakom sitt lilla infobås(ja du fattar nog inget av vad jag babblar om nu.....) Å han såg/är prescis som i Tv....+ att jag även såg Hanna från Bonde söker fru som gled runt bland hallarna precis som vi! "kändidtätt" i Jönköping av alla ställen....! Ja kul då kommer jag till dig i novemer! Kollar gärna in jul marknaden!

2008-10-30 @ 14:08:32
Postat av: Hanna

Cax: haha, jag tror jag förstår liiite av din redogörelse, hehe, kul iaf! Frågan e: har julmarknaden hunnit dra igång då, redan innan 1a advent? Ska kolla upp, den e annars väldigt fin å julinspirerande!

2008-10-30 @ 15:11:47
URL: http://zubble.blogg.se/
Postat av: Cax

Jo på liseberg e den igång men hade gärna önskat att Haga var julpyntat å klart för mig men icke... Läste i alla fall i min nya tidnig (favvotiden på året: julapecial)så får hoppas att de stämmer!



Nu ska jag i väg å byta soffan mot soffan, hem till mikaela å kolla film 27 dresses, har du sett?!

2008-10-30 @ 15:55:41
Postat av: Hanna

Cax: JAA, jag ser just på lisebergs hemsida att julen där börjar redan 14 november, gött! Så när du e här kan vi gå vilken kväll som! Förresten; exakt vilka dagar den helgen e du här?

Ja, den filmen kollade vi på för rätt länge sen, tror d var en ok slöfilm lixom, den tillhör ju den kategorin, som e kul å kolla på men inte nåt djupare än så, hehe. Ha så mysigt!

2008-10-30 @ 21:03:23
URL: http://zubble.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0